نمایشگاه صنایع غذایی
نمایشگاه صنایع غذایی
نمایشگاه صنایع غذایی

همکاری صنعت تهویه و تاسیسات با صنایع غذایی و کشاورزی

تولیدکنندگان و شرکت‌های وابسته به صنایع کشاورزی، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته ایران آگروفود ۲۰۱۷ را مثبت ارزیابی کردند.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در حالی در خرداد ماه جاری آغاز به کار کرد که با استقبال چشم‌گیر شرکت‌های داخلی وخارجی مواجه شد. این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی و غذایی آسیا محسوب می‌شود، با حضور مقامات کشوری و با مشارکت بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و ۳۷ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

۳۷۷ کشور شامل اسپانیا، اتریش، تایلند، ترکیه، چچن، چین، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوریه، سوئیس، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، گرجستان، لبنان، لهستان، لیتوانی، مجارستان، مولداوی، نروژ، هلند، هند و یونان در این نمایشگاه حضور داشتند.

اهمیت نمایشگاه صنایع کشاورزی و غذایی تهران موجب شد تا در این دوره از نمایشگاه، ۷۵۲۲ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۷۴۶ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آن‌ها حضور یابند و جدیدترین کالاها، تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

در بخش‌های مختلف این نمایشگاه انواع صنایع پروتئینی، فرآورده‌های گوشتی، انواع فرآورده‌های لبنی، غذاهای آماده و نیمه آماده، صنایع تبدیلی کنسروهای غیرگوشتی، خشکبار، سبزی‌های خشک و معطر، عرقبات گیاهی، ادویه‌ها، چاشنی‌ها، صنایع آشامیدنی، انواع فرآورده‌های آردی، انواع نان صنعتی، صنایع قند و نی‌شکر و فرآورده‌های روغنی به نمایش گذاشته شد.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، چندین همایش و کنفرانس تخصصی در مباحث موضوعی نمایشگاه با حضور متخصصان، کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت غذا و کشاورزی کشور برگزار شد.

در ادامه دیداری خواهیم داشت با برخی از شرکت‌های فعال در صنعت تهویه و تاسیسات کشور که در این نمایشگاه حضور داشتند.

 

بانک‌ها تسهیلات را تسهیل کنند

مونا یوسفی، کارشناس فروش شرکت «آروین بخار»، این‌گونه بیان نمود: شرکت آروین بخار از سال ۱۳۷۳ در زمینه تولید بویلرهای صنعتی، دیگ‌های بخار‌، روغن داغ‌، آب گرم‌، مخازن‌ و مبدل‌های حرارتی فعالیت می‌کند. بیش از ده سال به کشورهای حوزه خاورمیانه و راه ابریشم محصولات خود را صادر میکنیم. تولیدات این شرکت بر اساس تقاضاهایی که مشتریان دارند متفاوت است، از بویلر گرفته تا مبدل‌های حرارتی، مخازن تحت فشار، اکونومایزر، دی اریتور و …

وی افزود: در داخل و خارج از کشور میزان استقبال بالایی را در زمینه خدمات‌رسانی دارا هستیم و در چندین استان نمایندگی داریم و خدمات پس از فروش مناسبی را به مشتریان خود ارایه می‌دهیم. در سال گذشته میزان فروش کمی راکد بود، اما خدارا شاکریم که آن شرایط را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سایر شرکت‌ها وضعیت خوبی را پیش‌رو داریم. هدف ما از شرکت درنمایشگاه برقراری ارتباط با صنایع متعدد مخصوصا غذایی است و اکثر شرکت‌هایی که در رزومه شرکت ما هستند، در حیطه صنایع غذایی فعال هستند.

کارشناس فروش آروین بخار در ادامه تصریح کرد: ما در زمینه صنایع غذایی فعالیت خوبی داشته‌ایم، البته سایر صنایع از جمله نفت، پتروشیمی و شیمیایی‌ نیز تاکنون با ما همکاری فراوانی داشته‌اند. با توجه به اینکه کیفیت و قیمت ما بسیار مناسب بوده، مشتریان ما سال‌هاست که ما را گزینه اول انتخاب خود می‌دانند.

وی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه، خاطر‌نشان کرد: شرکت ما جزء معدود شرکت‌هایی است که توانایی ساخت کوره‌هایی چین‌دار را داراست و این برای ما یک مزیت محسوب می‌شود. با استفاده از این کوره‌ها، راندمان کار بالاتر رفته و دیگ زودتر به آن دمایی که نیاز است می‌رسد و دمای بخار خروجی پایین آمده و همچنین فشار کمتری به مشعل وارد می‌شود و مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد. یوسفی اذعان نمود که از صفر تا صد محصولاتشان تولید آورین بخار است و متعلقات جانبی به درخواست مشتری خارجی تهیه می‌شود.

یوسفی در پایان یادآور شد: اگر اقتصاد کشور به سمت و سوی خوبی پیش برود، نقدینگی مشتریان بیشتر می‌شود و بانک‌ها تسهیلات خود را زودتر پرداخت می‌کنند؛ چرا که بیشتر مشتری‌های ما در انتظار این تسهیلات هستند و این موضوع بر بازار ما تاثیر می‌گذارد.

 

روند مثبت تولیدات ایرانی

در ادامه به سراغ شرکت «تولیدی و بازرگانی هوا سلولز» رفتیم. حسن اسکندری، مدیر عامل شرکت اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ در استان قزوین، شهرک صنعتی حیدریه، به‌عنوان اولین تولیدکننده پد سلولزی در ایران و خاورمیانه فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای تولید محصولی باکیفیت مرغوب و دارای شاخص‌های کیفیتی جهانی گام برداشتیم تا علاوه بر تامین نیاز و رضایت بازار داخلی، درعرصه بین‌المللی نیز محصولاتی مطلوب و قابل رقابت ارائه دهیم. امروز با افتخار محصولات شرکت هوا سلولز علاوه برارائه در بازار داخلی و تامین رضایتمندی هموطنان عزیز، به کشورهایی از جلمه ارمنستان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان صادر می‌شود و به‌عنوان یک برند مطلوب و قابل اعتماد شناخته شده است.

وی افزود: میزان استقبال از این نمایشگاه بسیار مثبت بود، امیدواریم محصولات ما بیشتر در بین مشتریان جایگاه مناسبی بیابد و از حمایت بیشتری از سوی دولت و مردم برخوردار باشیم.

 

لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی

مهندس موسوی، مدیر عامل شرکت «فرازکاویان» درباره فعالیت این شرکت اظهار داشت: شرکت فرازکاویان از سال ۱۳۷۵ تاسیس گردیده است و در ابتدا نسبت به طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های پرده هوا اعم از اداری تجاری و صنعتی اقدام و سپس نسبت به معرفی تولیدات خود به صنایعی که به‌طور بالقوه می‌توانند مصرف‌کنندگان این محصولات باشند پرداخت. مصرف‌کنندگان اصلی محصولات این شرکت صنایع غذایی، دارویی، الکترونیک، مراکز تجاری، ابزار دقیق و … می‌باشند.

وی به‌طور خلاصه به کاربردهای اصلی پرده هوا که شامل این موارد می‌باشد اشاره کرد؛ جلوگیری از تبادل انرژی، جلوگیری از ورود حشرات و آلاینده‌ها و ‌جلوگیری از نفوذ باد غالب. موسوی افزود: با نصب دستگاه‌های پرده هوا بر روی ورودی ساختمان‌های اداری، تجاری، صنعتی و … پرده‌ای نامریی از هوای فشرده تشکیل گردیده و این امر ضمن ممانعت از ورود حشرات و گرد و غبار از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. از سال ۱۳۷۸ تولیداتی مانند دوش هوا، کالا گذر، فن فیلتر یونیت، لباس‌های آنتی استاتیک‌، پرده PVC و مبلمان اتاق تمیز به محصولات فرازکاویان اضافه گردید.

مدیر عامل شرکت فرازکاویان ادامه داد: هم‌اکنون مجموعه صنعتی فرازکاویان با تجربه دیرین در زمینه طراحی، ساخت و اجرای کلاس‌های مختلف اتاق تمیز فرآیند صفر تا صد پروژه‌ها را با بهترین کیفیت پوشش می‌دهد و نتایج ارزنده پروژه‌های انجام شده از کلاس ۱۰۰ تا کلاس ۰۰۰/۱۰۰ در صنایع دارویی، الکترونیک و … را شامل می‌شود.

وی افزود پیوند این شرکت با مجموعه صنایع غذایی ناگسستنی می‌باشد و از این رو بیش از دو دهه است که در نمایشگاه‌های صنایع غذایی (آگروفود) شرکت نموده‌ایم و بعد از این زمان طولانی مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها، انتظار بیشتری از مدیریت نمایشگاه‌ها وجود دارد و تقاضامندیم واگذاری غرفه‌ها بر اساس ضوابط و توانایی تولیدکنندگان انجام پذیرد و همچنین خواهشمند است برگزاری نمایشگاه به‌عنوان یک مسئولیت ملی و یک فرصت جهت ارتقای صنایع و ارتقای جایگاه تولید و اشتغال در نظر گرفته شود.

موسوی در خاتمه تصریح نمود که با وجود مشکلات نقدینگی و رکود بازار با لطف و عنایت خداوند متعال با عزم و اراده قوی مشغول به فعالیت می‌باشیم و از دولت محترم خواهشمندیم نسبت به رفع قوانین دست و پاگیر و سیاست‌هایی که در جهت تولید نمی‌باشد اقدام نمایند و حمایت‌های بیشتری نسبت به تولیدکنندگان داشته باشند تا در سال‌های آتی رونق اقتصادی و ارتقای فضای تولید و ایجاد بازارهای بهتری در منطقه و جهان داشته باشیم.