پنج نکته برای جلوگیری از وقوع نشتی‌های لوله‌کشی هزینه‌بر زمستانی

زمستان درواقع یکی از پرهزینه‌ترین فصل‌های سال برای بسیاری از خانواده‌های ساکن در مریلند می‌باشد. دماهای سردتر فصل زمستان منتج به آسیب‌پذیری بالاتر سامانه لوله‌کشی و وقوع ترک‌ها و نشتی‌ها در سامانه‌های لوله‌کشی می‌شوند و حتی کوچک‌ترین مشکل‌ها را نیز به مشکل‌های بزرگتر و هزینه‌برتر تبدیل می‌سازند (مخصوصاً در زمان تعطیلات کریسمس).

خوشبختانه آماده‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق منتج به کاهش احتمال وقوع شرایط اضطراری برای سامانه‌های لوله‌کشی می‌شود.

در بخش‌های ذیل، پنج نکته کلیدی برای جلوگیری از نشتی‌های هزینه‌بر سامانه‌های لوله‌کشی منازل در فصل زمستان ارائه شده‌اند:

تخلیه‌سازی و تمیزکاری گرم‌کن آب داغ

آب داغ در فصل زمستان درواقع یک نیاز بنیادی می‌باشد. شما برای انجام فعالیت‌های معمول زمستانی نظیر استحمام، تمیزکاری، آشپزی و غیره نیازمند آب داغ می‌باشید. بنابراین بازرسی دقیق گرم‌کن آب داغ، پیش از آغاز سرمای فصل زمستان حیاتی می‌باشد.

تجمع رسوب‌ها در کف‌های مخازن گرم‌کن‌های آب داغ در طول سال منتج به زنگ‌زدگی و آسیب‌های دیگر می‌شود. از طریق تخلیه‌سازی مخازن و تمیزکاری کامل آن‌ها، کاملاً برای فصل زمستان آماده شوید. سپس «زنگ‌زدگی‌ها و آسیب‌های مستلزم تعمیر» به‌وسیله متخصصان سامانه‌های لوله‌کشی و مخازن را نیز شناسایی نمایید و از طریق یاری متخصصان فوق، کاملاً برای فصل زمستان آماده شوید!

در راستای اطمینان از دست‌یابی به آمادگی مطبوع برای فصل زمستان، پیش از وقوع شرایط بالقوه اضطراری، از طریق کارشناسان لوله‌کشی، گرم‌کن آب داغ را بازرسی و یا تعویض نمایید.

از لوله‌ها محافظت نمایید و شلنگ‌های لاستیکی را نیز تعویض کنید

یکی از آسان‌ترین و اصلی‌ترین شیوه‌های جلوگیری از وقوع نشتی‌های سامانه‌های لوله‌کشی در فصل زمستان درواقع حفاظت از لوله‌ها می‌باشد. فروشگاه‌های تجهیزهای ساختمانی غالباً «عایق‌های لوله‌» هزینه پایین (تنها جندین سنت بر فوت) و با امکان نصب‌سازی آسان را به فروش می‌رسانند. عایق‌کاری لوله‌ها، مخصوصاً دز بخش‌هایی نظیر فضاهای زیرشیروانی، فضاهای زیربام و زیرزمین‌ها (یعنی فضاهایی که تحت گرمایش قرار نمی‌گیرند و یا در راستای دیوارهای خارجی قرار می‌گیرند) بسیار حیاتی می‌باشد.

به‌علاوه شلنگ‌های لاستیکی را نیز برای شناسایی آسیب‌های احتمالی کاملاً بازرسی نمایید. در زمان شناسایی آسیب‌های شلنگ‌های لاستیکی نظیر ترک‌ها، شلنگ‌های مذکور را نیز تعویض نمایید (به‌عنوان یک عمل پیشگیرانه). به‌علاوه بازرسی گسکت‌ها و اجزاء لاستیکی دیگر نیز در راستای شناسایی کامل آسیب‌های ناشی از آب و هوای نامطبوع و یا فرسایش (به‌دلیل عمر بالای بهره‌برداری) لازم می‌باشد.

پیش از سفر (در زمان تعطیلات و یا در زمان‌های طولانی دوری از منزل) شیر آب اصلی را ببندید

در زمان مسافرت در فصل تعطیلات همواره شیر آب اصلی منزل‌تان را پیش از خروج از منزل ببندید. در شرایط عدم‌اطلاع و یا عدم اطمینان از مکان شیر اصلی آب، مکان ورود لوله اصلی آب به منزل‌تان را دنبال نمایید. در مواردی شیر اصلی آب در زیرزمین، گاراژ و یا حتی در فضای بیرونی منزل‌تان قرار دارد. اگر انسداد شیر اصلی منزل‌تان نیز منتج به پریشانی و نگرانی شما در طول دوری از شما از منزل‌تان می‌شود، از یکی از دوستان قابل‌اطمینان و یا از یکی از اعضاء خانواده‌تان تقاضا نمایید تا با رجوع به منزل‌تان (در بازه‌های چندین روزه)، منزل شما را کاملاً برای اطمینان از عدم وقوع نشتی‌های احتمالی بازرسی نماید. استفاده از دوستان و اعضاء خانواده برای شناسایی نشتی‌های احتمالی سامانه لوله‌کشی در طول سفرهای شما می‌تواند منتج به شناسایی اشکال‌های ناچیز لوله‌کشی، پیش از تبدیل آن‌ها به مشکل‌های پیچیده‌تر ‌شود.

از یک آشکارساز (ردیاب) دماپایین استفاده نمایید

شیوه دیگری برای حفاظت از سامانه لوله‌کشی منزل شما در فصل زمستان شامل استفاده از یک ردیاب دما پایین می‌باشد. ردیاب‌های مذکور از طریق شناسایی نشتی‌ها، از طریق اعلان خطر (آژیر)، امکان حفاظت از لوله‌ها را پیش از وقوع یخ‌زدگی فراهم می‌نمایند.

شلنگ‌های بیرون منازل را باز و انبار نمایید

در فصل زمستان مسلماً زمان باغبانی و آبیاری فضاهای سبز منازل به پایان می‌رسد. بنابراین دیگر به شلنگ‌های آبیاری بیرونی منازل در فصل زمستان نیاز نمی‌باشد. در شرایط عدم بازگشایی شلنگ‌های آبیاری، تشکیل یخ و افزایش فشار، آسیب‌های لوله‌ها و یا شیر را در پی دارد. بنابراین بازگشایی و انبارسازی شلنگ‌های بیرونی در یک مکان ایمن نظیر گاراژ و یا اتاق انباری بسیار مطبوع می‌باشد.

به‌علاوه شناسایی کل نشتی‌های لوله‌کشی، پیش از کاهش دماها و تبدیل مشکل‌های ناچیز لوله‌کشی به مشکل‌های بحرانی و اضطراری، بسیار باارزش می‌باشد. در شرایط وقوع ایرادهای فوق، با یک متخصص در راستای بازرسی کامل از منزل‌تان تماس بگیرید.